Onze nieuwe website

Of je nu al een website voor jouw gastenverblijf hebt of niet:
iedereen die een website maakt voor z’n gastenbedrijf, wordt gedwongen om keuzes te maken, in de veelheid van mogelijkheden.

  • Je wilt dat iedere bezoeker weet waar hij de gewenste info vindt.
  • Het liefst zo snel mogelijk.
  • Je wilt dat het er aantrekkelijk uitziet.
  • Je wilt complete informatie geven.
  • Je wilt dat mensen op basis van je website hééél graag bij jou gast worden!

Dat zijn nogal wat wensen…

Het is een hele grote kunst om een aantrekkelijke én effectieve website neer te zetten.
Waarbij meer niet altijd beter is.
Vaak geldt juist: less is more.
Om dat te realiseren, moet je keuzes maken.
Wegstrepen.
Prioriteiten stellen.

Keep It Stupid Simple,
want jouw websitebezoekers bepalen in een paar seconden
of ze verder kijken…

Dat hebben wij de afgelopen 4 weken ook gedaan met de nieuwe website van de DroomplekAcademie.
We zijn er heel blij mee!
En we zijn heel benieuwd wat je van de nieuwe website vindt…

Tijdens het maken van deze website kwamen er verschillende vraagstukken op:

  1. “Hoe beeld je in 1 foto een gastenverblijf uit, waarin alle gastenverblijven zich herkennen?”
    We vonden het heel lastig om 1 type gastenverblijf uit te beelden, want we willen dat de eigenaren van andere typen gastenverblijven zich ook aangesproken voelen! We hebben gekozen voor beddengoed aan een waslijn; iets waar iedere eigenaar van een gastenverblijf mee te maken heeft.
  2. “Hoeveel subdoelgroepen onderscheiden we binnen het droomplekproces?”
    Op onze vorige website waren dat er 4; nu zijn het er 2. Kiezen = spannend.
  3. “Wat is überhaupt het beste woord om te gebruiken voor alle ondernemers samen die een hotel, camping, vakantiehuisjes, b&b runnen?
    Een vraag die ons al langer bezighoudt. Zijn we eigenaren van gastenverblijven, eigenaren van vakantieverblijven [beide erg lang…] of – ons eigen woord – droomplekondernemers.

Kortom, lieve mensen, we zijn allemaal pioniers, avonturiers; we doen dingen die niet in één woord te vatten zijn.
We leven voluit, met alles wat daaraan vast zit.

Warme groet,
Hans & Nel

PS: Binnenkort delen we in een blog de belangrijkste website-triggers om gasten aan te trekken. En wil jij ook een aantrekkelijke en effectieve website? We kennen iemand die dat speciaal voor gastenverblijven maakt!

Over de schrijver
Door het delen van al onze gastensuccessen en -valkuilen inspireren we jou bij het onderzoeken, ontwikkelen en runnen van een succesvol gastenverblijf. - deBerghut.com - auteur van de boeken 'DroomplekGeluk' en 'Het geheim van de Berghut': www.DroomplekAcademie.nl/boeken.
Reactie plaatsen