Libelle online (3 oktober 2024)
Begin september werd ik gewezen op de volgende oproep:
''Ik droomde van een B&B, maar in de praktijk viel het tegen.'
Ben jij dit of ken jij iemand?'
Daar is onderstaand artikel uitgekomen,
waarvan ik de titel zou willen nuanceren naar:
B&B-droom werd bijna een nachtmerrie
- Het gaat er niet om hoe vaak je valt.
Het gaat erom hoe vaak je opstaat. -
'Een hotel runnen viel vies tegen'
Over onze worstelingen in de eerste jaren op onze droomplek
PS: ik zou getekend hebben voor 11 uur per dag werken. ;-)
De werkelijkheid was in bepaalde periodes: van 6 uur 's morgens tot 11 uur 's avonds.
[..]
Terwijl veel ondernemers deze zomer heerlijk genieten van hun vakantie of komkommertijd,
is de zomer voor gastenondernemers juist de drukste tijd van het jaar.
Gastenaccommodatie-eigenaar in Oostenrijk, online ondernemer en auteur Nelleke Griffioen
neemt je in haar blogserie ‘De Ondernemer op vakantie’ mee
in haar lessons learned uit haar B&B-wereld.
B
"Komt het starten van een gastenverblijf echt uit je hart of is het een vlucht?"
Gerard:
"Laten jullie in het Proefhotel dingen ook expres misgaan?
"Ik kwam er bij mezelf achter dat ik vernieuwing belangrijk vind én dat ik een hekel heb aan repeterend werk. Niet de beste reden om te vertrekken."
"Mensen zijn vaak te veel gefocust op de eerste fase van hun droom. Maar na de verbouwing begint het pas echt en dan wordt het gewoon je werk. Niet iedereen wordt daar gelukkig van."
"Je weet niet wat je te wachten staat, dus je stuit op problemen die je van tevoren niet kon bedenken."
Uit het juryrapport van de VertrekNL Ondernemersprijs 2016.
“Ieder jaar worden enthousiaste cijfers afgegeven
over het aantal Nederlanders dat emigreert,
maar de cijfers van het aantal Nederlanders
dat gedesillusioneerd terugkomt horen we niet.
Heel slim om dit Proefhotel aan te bieden!”