Zorg je heel goed voor je gasten,
maar niet zo goed voor jezelf?


Lees dan 'Dagboek van een Gastvrouw'

Bestellen

online trainingsdag

'Stap uit je Perfectievalkuil'

donderdag 29 februari 10.00-16.00 uur

Ontdek hoe je als gastvrouw/gastheer het beste van jezelf kunt geven aan jouw gasten,
zonder jezelf  uit te putten.

null
review-reactie-bol-dagboek-van-ene-gastvrouw-4

null

null

inhoudsopgave-dagboek-van-een-gastvrouw

Inclusief bijzondere interviews met:

‘Raak! Een ware openbaring. 

Nooit gedacht dat Dagboek van een Gastvrouw me zo zou treffen!
Nelleke voelt als een vriendin die ik niet ken.
Ze heeft me van de eerste pagina tot de laatste geboeid.’

Erika Raes – Agriturismo Amoliv (Italië)


'Inspirerend en herkenbaar boek
voor iedereen die een dienstverlenend beroep heeft.
'

Frans van Leeuwen – Auteur bestseller ; Aankloten'


‘Feest van herkenning

en recht uit het hart geschreven.’

Caroline Ligthart – Roses Heart (B&B Vol liefde)


‘Het boek is life-changing voor mij. Alsof het over mij gaat.

Je raakt mij zo met dit boek, als mens, als gastvrouw en als moeder.
Ik vind het echt fantastisch!'

Marcella van Bruggen – Villa Lafage (Frankrijk)


 ‘Oprecht en geloofwaardig,
maar vooral openhartig en ontnuchterend

verhaal van een gastvrouw in de bijzonder veeleisende

gastvrijheidssector. Een must read-boek.’

Fred Banens –
groepsaccommodaties De Pensool en Middelhof (België) 


‘Nelleke boort iets aan wat maar weinig mensen
 in de hospitalitybranche doen:
zichzelf laten zien (dus niet wat de gasten willen/moeten zien).’

Diane van Schaik – eigenaar Moterhotel GuS (Duitsland)

€ 29,95,-

Bestel jouw exemplaar van
Dagboek van een Gastvrouw

EXTRA

Bij 'Dagboek van een Gastvrouw' krijg je 5 bonussen cadeau (downloads).


Verzending naar alle landen in Europa mogelijk.


Bestel het boek door op een van de 2 onderstaande oranje buttons te klikken.


Boek ontvangen 

binnen Nederland

Ik wil het boek ontvangen binnen Nederland

voor 29,95 euro (gratis verzending)

Boek ontvangen 

buiten Nederland

Ik wil het boek ontvangen buiten Nederland

34,95 euro (incl. slechts 5 euro verzendkosten binnen EUR)

De achterflap van
Dagboek van een Gastvrouw



achterflap-dagboek-van-een-gastvrouw-nelleke-griffioen-selfcare-bb-hotel-camping-vakantiewoning

Nel benoemt in Dagboek van een Gastvrouw thema's waar je als eigenaar of beheerder van een B&B, hotel, camping, trainingslocatie, vakantiewoningen of strandtent mee rondloopt, maar waar je eigenlijk niet over 'hoort' te praten.


Noem het maar gerust taboe's.


Ze snijdt thema's aan als:

  • Het lastig vinden om je grenzen te stellen, omdat je gastvrij wilt zijn.
  • Altijd maar druk zijn en weinig tijd voor jezelf hebben.
  • De lat voor jezelf elke keer hoger leggen (tot je eigenlijk niet meer kunt).
  • Je uit het lood laten slaan door vervelende reacties van gasten #omgaanmettegenslag.
  • Gedoe in je relatie.


Ze deelt haar openhartige zoektocht naar goed voor zichzelf zorgen aan de hand van smakelijke anekdotes, rake inzichten, pakkende tips en inspirerende interviews.

null

null

'Selfcare

is

not 

selfish.'

 ‘Dank je wel Nel, dat jouw dagboek het daglicht mag zien. 

De beschreven lichte en donkere kant van gastvrouw- en
gastheerschap is een mooie weerspiegeling
van waar we als mens allemaal mee te maken hebben.’

Karen Kommer – Boulède (Frankrijk)

 

‘Dit boek nodigt je uit om elke keer jezelf te vraag te stellen
 of je nog steeds je droom leeft en de juiste koers vaart.

Voor iedereen in de hospitality die zich niet gek wil laten maken.’ 

Sandy Buyten – HR Manager RCN Vakantieparken


‘Een aanrader voor iedereen die iets onderneemt
in het kader van gastvriendelijkheid of dit overweegt.

Nel haar eerlijke verhaal is heel herkenbaar en inspirerend.’

Jacqueline de Waard – zoekt droomplek met Eddy (Franse Alpen)

Nelleke Griffioen laat in 2009 alles achter zich om met haar man Hans en hun peuter en baby een knus hotel te beginnen: de Berghut. Hans raakt depressief en Nel werkt zich als perfectionis een slag in de rondte. Ondanks flinke tegenslagen lukt het om hun hotel razendsnel geliefd te maken.


Sinds 2015 delen ze hun succesgeheimen en struikelblokken met duizenden andere (toekomstige) accommodatie-eigenaren via DroomplekAcademie.nl.


Eerder verschenen de B&B-bestsellers
DroomplekGeluk en Het geheim van de Berghut. Nel en Hans waren te horen en te zien op onder andere BNR, 3FM, AD, Flow Magazine en Editie NL.

nelleke-griffioen-hospitality-selfcare-dagboek-van-een-gastvrouw

‘Dit boek geeft je het gevoel
dat je er niet alleen voor staat.
Een ábsolute aanrader!’

Britt de Groot – Mandlwandlodge (Oostenrijk)


‘Ik kan niet stoppen met lezen!
Openhartig, eerlijk en herkenbaar.’

Marisca Schaap – Taartentuin (Nederland)


‘Prachtig!
Wat een herkenbaar en goed boek.

Over groei, over steeds meer bij jezelf komen en voor jouw keuzes gaan stáán.’

Vréneli Stadelmaier – o.a. Founder SheConsult, auteur van o.a. F*ck die Onzekerheid, winnaar Joke Smitprijs 2015 en mede-eigenaar Malaga Hills Boutique & Wellness B&B (Spanje)


‘Nelleke is een inspiratiebron voor velen! 

Wat een prachtig, herkenbaar en openhartig boek. Je blijft erin lezen.’

Connie van Marrewijk – PLUK trainingslocatie (Nederland)


‘Mooi, persoonlijk, voor mij heel erg herkenbaar
en gemakkelijk te lezen boek.

Er valt voor mij nog winst te behalen:
niet in geld, maar in selfcare.’
Bionda Boerkamp – Villa Alwin Beach Resort (Italië)

‘Wat een geweldig heerlijk mooi boek!
Inspirerend en eerlijk.

Mijn partner en ik hebben prachtige gesprekken gevoerd door dit boek.’

Nicole Wijnschenk – Bed Brood Bonaire (Bonaire)


‘De verhalen zouden mijn verhaal kunnen zijn.
Dit boek is een feest van herkenning!

Nelleke haar kwetsbaarheid geeft mij het gevoel niet de enige te zijn.’

Angela van der Sande – Buitengoed Ta Fête (Nederland)


‘Ik zou het bijna als ‘verplichte literatuur’ aanbevelen.
Een feest van herkenning.
Fijn om te zien dat je niet de enige bent...’

Wilma Tuk – mogelijk toekomstig gastvrijheidsondernemer


‘Blij dat ik de tijd heb gemaakt voor dit heerlijke boek.
Het zit boordevol herkenning
én ik kan er nog veel van leren.’

Petra Timmers-Mosink – B&B Viva España (Spanje)

 

‘Wat een brok herkenning is dit boek,
geschreven door een expert die de grootste uitdagingen van een gastvrijheidsondernemer kent.

Heel moedig en kwetsbaar.’

Maartje de Jong – ROOTS team- en trainingslocatie (Nederland)

€ 29,95,-

Bestel jouw exemplaar van
Dagboek van een Gastvrouw

EXTRA

Bij 'Dagboek van een Gastvrouw' krijg je 5 bonussen cadeau (downloads).


Verzending naar alle landen in Europa mogelijk.


Bestel het boek door op een van de 2 onderstaande oranje buttons te klikken.


Boek ontvangen 

binnen Nederland

Ik wil het boek ontvangen binnen Nederland

voor 29,95 euro (gratis verzending)

Boek ontvangen 

buiten Nederland

Ik wil het boek ontvangen buiten Nederland

34,95 euro (incl. slechts 5 euro verzendkosten binnen EUR)

Onze andere geliefde boeken
(met 10.000+ lezers)

cover-droomplekgeluk-ondernemingsplan-bb-camping-vakantiewoningen-stappenplan

DroomplekGeluk

(stappenplan)

Floortje Dessing: 

'Heel inspirerend'


Stel je eens voor dat...

  • er een stappenplan zou zijn voor het realiseren van je B&B-, camping-, hotel-, trainingslocatie- of vakantiewoningendroom;
  • je niet zelf het wiel hoeft uit te vinden;
  • je handvatten krijg hoe je het beste kunt beginnen met je gastenaccommodatiedroom;
  • je kunt leren van de ervaring van anderen die je voor gingen.


Dit is 'm: dit boek, jouw stappenplan.

In 'DroomplekGeluk' help ik je in 9 stappen naar je succesvolle droomplek, waar dan ook ter wereld.

testcover-het-geheim-van-de-berghut-klein

Het geheim van de Berghut

(openhartig ervaringsverhaal)

'Een aanrader voor iedereen die wil weten wat het je kan opleveren als je je passie volgt.'

Astrid & Irene - Flow Magazine


    In Het geheim van de Berghut lees je hoe open en eerlijk hoe:
  • wij - Hans en Nel - ons emigratieavontuur van A-Z aanpakten;
  • onze droom bijna een nachtmerrie werd;
  • het ons is gelukt om er samen weer bovenop te komen;
  • we er ondanks onze crisis in slaagden om in korte tijd een accommodatie vol blije gasten te realiseren;
  • wat het geheim is van het succes van dit bijzondere berghotel.


Voorkom dat de realisatie van jouw droom een nachtmerrie wordt:
lees dit boek.

‘The best way to find yourself
is to lose yourself
in the service of others.’
Gandhi