Gastvriendelijkheid staat bij mij hoog in het vaandel. En ik geloof in de kracht van het stellen van kaders en grenzen om juist gastvriendelijk te kunnen zijn.
In 2022 trek ik de stoute schoenen aan om in een maandelijkse column op BedandBreakfastnieuws.nl te benoemen waar gasten over de grenzen van B&B-eigenaren heengaan. Die grenzen deel in mijn columns 'De 9 Geboden voor Goede Gasten' met een knipoog, inclusief tips voor gastenaccommodatie-eigenaren.
'Soms zijn er grenzen nodig
om juist gastvriendelijk te kunnen zijn.'
Nieuwsgierig naar alle 9 geboden?
Die kun je hier downloaden.
De columns
- Januari 2022 -> Introductiecolumn: Durf jij je gasten op te voeden?
- Februari 2022 -> Zo houd je verkeerde vakantiegasten buiten de deur #GoedeGastenGebodnr1
- Maart 2022 -> Heb jij ook last van gluurgasten? #GoedeGastenGebodnr2
- April 2022 -> De ongelezen informatiemap #GoedeGastenGebodnr3
- Mei 2022 -> Hé, dat is privé! #GoedeGastenGebodnr4
- Juni 2022 -> Herrie in de tent #GoedeGastenGebodnr5
- Juli 2022 -> Heb jij de calamiteitenbel? #GoedeGastenGebodnr6
- Augustus 2022 -> Laat je gasten maar klagen #GoedeGastenGebodnr7
- September 2022 -> Gevonden gastenvoorwerpen #GoedeGastenGebodnr8
- Oktober 2022 -> B&B wordt zwijnestal #GoedeGastenGebodnr9
- November 2022 -> Plakgasten #bonusgebod
- December 2022 -> (Over)leven in de reviewmaatschappij #slotcolumn #comingup
Grenzen stellen in de hospitality
is een van de onderwerpen in mijn nieuwste boek 'Dagboek van een Gastvrouw'.
Meer info over het boek lees je hier:
www.DagboekvaneenGastvrouw.nl
En als je vragen hebt: laat gerust weten!
Zonnige groet,
Nel